Gerincjóga

Gerincjógáról:

 

Saját tapasztalatból tudom milyen érzés, ha napi több órán keresztül kényelmetlen testhelyzetben kell munkát végezned, alig várod, hogy megmozgasd testrészeid.
Kezdetben önmagam képezve gyakoroltam, majd a pozitív változásoktól lelkesedve elvégeztem a gerincjóga oktatói képzést.
Örömmel tölt el, hogy a velem együtt jógázók is hasonló élményekről számolnak be.

 

gerincjogaEgy ősi jógabölcselet szerint: „Olyan fiatal vagy, amennyire a hátad hajlik!".
Figyelve a körülöttünk élő embereket hamar megbizonyosodhatunk az állítás igazáról.
Azok a kamaszok és fiatalok, akiknek a háta elmerevedett sokkal idősebbnek látszanak koruknál.
S fordítva, azok a közép- és időskorúak, akiknek a háta és a végtagjaik hajlékonyak, fiatalosnak látszanak és majd kicsattannak a egészségtől. Ezért a gyakorlatok többségének kifejezetten az a célja, hogy rugalmasabbá tegye az egész gerincoszlopot, és erősebbé a hát izomzatát.
Ha rendszeresen elvégezzük a jóga gyakorlatokat a legnagyobb örömmel fogjuk tapasztalni, hogy a fiatalos „rugó" vissza tér a hátunkba és ízületeinkbe.
A gerincjóga egy modern mozgásterápia, mely csoportosítja a hatha jóga testtartásait úgy, hogy a középpontban a gerinc, és a gerincfeszítő izmok vannak.
Ez korántsem azt jelenti, hogy csak a felsőtestet erősítjük. Sőt az egyensúly, koncentrációs és talajgyakorlatoknál intenzíven bekapcsolódik a test szinte minden izomcsoportja, miközben tehermentesítjük a gerincoszlopot. Így ez a csoportos terápia egységes egészként foglalkozik a szervezet egészségével, a megelőzéssel, és a már kialakult problémáknál az utókezeléssel.
Nagy hangsúlyt kapnak a légzőgyakorlatok is, melyek jótékony hatásaiként az idegrendszer kiegyensúlyozódik, javul a keringés, emésztés, fokozódik a méregtelenítés és erősödik az immunrendszer.

 

Szeretettel ajánlom diákoknak, nőknek és férfiaknak életkortól függetlenül.